Спеціально створений комітет намагається зробити Луцьк доступним для людей з особливими потребами. 25 вересня члени комітету підводили підсумки роботи за перше півріччя 2012 року.
Заступник Луцького міського голови Святослав Кравчук розповів, що спільними зусиллями влади і громадських організацій вдалося дещо зробити у напрямку адаптації обласного центру до потреб інвалідів. «Нам вдалося зрушити бачення людей», – пояснив він. Приміром, після того, як міська влада довго «воювала» за вулицю Шевченка, її зробили зручною для пересування на інвалідному візку. За словами Кравчука, він звертався до міського голови Миколи Романюка з тим, щоб виділити 118 тисяч гривень на пониження бордюрів на деяких вулицях. Члени комітету вирішили спершу облаштувати вулиці так званого «великого кільця»: проспекти Перемоги, Соборності, Молоді, Відродження, вулицю Рівненську, проспект Волі та вулицю Винниченка. На прохання представників громадських організацій неповносправних комітет погодився понизити бордюри спершу на проспекті Волі, адже там розташований готель «Україна» – єдиний доступний для пересування інвалідів готель. За дорученням Святослава Кравчука, до 10 жовтня понизять і бордюри на Привокзальному майдані. Проте представники Департаменту житлово-комунального господарства зауважили, що після пониження бордюрів на тротуар заїжджають автівки. «Для таких автомобілів, як зараз, все рівно, є там пониження, чи ні», – відповів заступник мера і наголосив, що покращення потрібно робити не для автомобілів, а для людей. Як приклад він навів кілька прибудинкових територій, де відремонтували дорогу, однак «забули» про пониження бордюрів. Через це люди на візках не можуть вільно пересуватися. «Треба підходити до проблеми з точки зору людини», – наголосив Кравчук і додав, що краще відремонтувати менше прибудинкових територій, зате облаштувати їх комплексно. Йшлося на засіданні і про пандуси. За словами заступника начальника управління містобудування та архітектури Луцькради Ярослава Матвіїва, при будівництві чи реконструкції об’єктів обов’язково потрібно облаштовувати спеціальні спуски, щоб інваліди могли безперешкодно потрапити чи вийти з будівлі. Приміром, одна з мережі аптек «Волиньфарм» довгий час не хотіла встановлювати пандус. Зрештою спеціальна комісія виявила, що його облаштування було б незручним. Тому в аптеці відтепер діє кнопка виклику, якою можуть скористатися неповносправні. Окрема тема, яку порушили члени комітету, – громадський транспорт. Начальник управління транспорту та зв’язку Луцької міської ради Олександр Середа повідомив, що, за численними проханнями, тривалість зеленого сигналу світлофора на переході біля «Там-Таму» становить 23 секунди. Це максимальний час, який можна дозволити на такій перевантаженій дорозі. Також Середа розповів про те, що нещодавно міськрада розірвала договори з перевізниками, які не встановили в маршрутних таксі GPS-обладнання. Однак люди з вадами зору скаржилися і на відсутність звукового сповіщення в громадському транспорті. Та й у тих маршрутках, де таке обладнання встановлено, воно працює неефективно, оскільки назву зупинки повідомляють вже після того, як маршрутка рушила з місця. На це Святослав Кравчук обурився. Мовляв, треба виховувати культуру. Для водіїв, на його думку, немає жодних незручностей, оскільки звукова система функціонує автоматично. «Так не може бути далі», – заявив заступник мера. Обурила Кравчука і інформація про те, що водії маршрутних таксі, обладнаних спеціальним підйомником для інвалідів, не допомагають візочникам заїхати в маршрутку. На зауваження Олександра Середи щодо поганої якості підйомників віце-мер доручив управлінню транспорту і зв’язку проводити регулярні перевірки транспортних засобів. Зрештою Святослав Кравчук пригрозив розірвати договори з тими перевізниками, які неякісно обслуговують інвалідів. Фото: http://kievpress.net/ "Волинський Iнформацiйний Портал OnLine”
|