Більшість опитаних українців, а саме 70%, заявили про позитивне ставлення до інклюзивної освіти - навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітніх навчальних закладах країни. Такі результати дослідження озвучила заступник директора ГО "Демократичні ініціативи молоді" Катерина Настояща на прес-конференції в УКРІНФОРМі. "70% опитаних виявили позитивне ставлення до інклюзивної освіти в Україні. Крім того, 53% з них підтримують також те, що в школі з їх дітьми можуть навчатися діти з особливими потребами. Більше того, майже чверть сказала, що скористалась би цією нагодою, аби зорієнтувати власну дитину на допомогу таким дітям", - розповіла Настояща. Водночас, за її словами, дослідження показало, що поінформованість населення щодо інклюзивної освіти в Україні досить низька: лише чверть опитаних заявила, що дещо чули про її впровадження. Однак, більшість українців вважають, що проблема освіти для дітей з особливими потребами є для України досить актуальною, оскільки в країні права таких дітей є дещо обмеженими, а їх потреби не викладаються достатнім чином. Опитані також відзначали, що інклюзивна освіта сприятиме вихованню моральності та людяності в здорових дітях. "Таким чином, дослідження спростувало уявлення про те, що інклюзивна освіта не відповідає українському менталітету", - констатувала Настояща. Дослідження проводилося з червня 2011-го по січень 2012 року Європейською дослідницькою організацією ERA спільно з ГО "ДІМ", ГО "Аліса" та компанією "InMind". Нагадаємо, в Україні вперше розробили Індекс інклюзії, який має полегшити навчання дітей з особливими освітніми потребами в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах. Так, нещодавно в Міносвіти поінформували, що матеріали розробленого індексу вже пройшли апробацію на базі 23 загальноосвітніх навчальних закладів, були адаптовані для використання та подані на розгляд комісії із спеціальної педагогіки науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. Ірина Бакай
|